Галоўная

Факультэт

Адукацыйны працэс

Кафедры

Студэнтам

Навука

Абітурыенту

Выпускнікам

Фотагалерэя

Агульная інфармацыя

Праца Вучэбна-метадычнай камісіі будуецца ў адпаведнасці з планам, зацверджаным Навуковым саветам факультэта. Пасяджэння Вучэбна-метадычнай камісіі праходзяць не радзей за адзін раз у месяц, што адлюстравана ў плане работы і пратаколах пасяджэнняў Вучэбна-метадычнай камісіі.

Прыярытэтнымі напрамкамі дзейнасці Вучэбна-метадычнай камісіі з'яўляюцца актуальныя пытанні, звязаныя з тымі зменамі, якія адбываліся і адбываюцца ў навучальным працэсе (арганізацыя кантралюемай самастойнай працы студэнтаў; укараненне новых педагагічных тэхналогій: модульна-рэйтынгавай, рэйтынгавай, метад праектаў; арганізацыя тэставага кантролю; разгляд і рэкамендацыя да друку навучальных дапаможнікаў і вучэбна-метадычных комплексаў выкладчыкаў факультэта; зацвярджэнне тэматыкі дыпломных і курсавых работ; арганізацыя працы па складанні новых навучальных праграм агульных курсаў у адпаведнасці з новымі вучэбнымі планамі і іх выданне; разгляд тэматыкі спецкурсаў; зацвярджэнне рабочых праграм выкладчыкаў кафедраў і інш .).

У навучальны працэс факультэта ўкаранёны модульна-рэйтынгавая сістэма, элементы рэйтынгавай сістэмы. Праца па гэтых сістэмах будуецца ў адпаведнасці з палажэннямі, зацверджанымі Навуковым саветам факультэта: «Палажэнне аб кіруемай самастойнай рабоце студэнтаў гістарычнага факультэта БДУ», «Палажэнне аб модульна-рэйтынгавай сістэме арганізацыі гістарычнага факультэта БДУ», «Палажэнне аб рэйтынгавай сістэме арганізацыі навучальнага працэсу на гістарычным факультэце БДУ »,« Кароткія метадычныя рэкамендацыі па канструяванню тэставых заданняў і распрацоўцы педагагічнага тэсту ».

Вопыт гістарычнага факультэта па арганізацыі навучальнага працэсу выклікае цікавасць на іншых факультэтах і ВНУ рэспублікі. Члены Вучэбна-метадычнай камісіі выступалі з лекцыямі ў Полацкім дзяржаўным універсітэце, Беларускім дзяржаўным педагагічным універсітэце імя М. Танка, Беларускім аграрна-тэхнічным універсітэце і іншых ВНУ, перад прарэктарамі ВНУ РБ, (Балыкіна А.М., Сяргеенкава В.В.). Абагульняючы досвед працы факультэта, Вучэбна-метадычнай камісіі, яе старшыня В.В. Сяргеенкова выдала кнігу «Кіруемая самастойная работа студэнтаў. Модульна-рэйтынгавая і рэйтынгавая сістэмы »[Мн .: РІВШ, 2005. - 132 с. (7,61 п.л.)]. Шмат публікацый па дадзеных праблемах маюцца ў А.М. Балыкінай і ў іншых членаў камісіі.

Важным момантам у працы Вучэбна-метадычнай камісіі факультэта з'яўляецца арганізацыя павышэння кваліфікацыі выкладчыкаў: азнаямленне іх з новымі навучальнымі тэхналогіямі, педагагічным тэставаннем. У гэтым навучальным годзе цэлая група выкладчыкаў прайшла павышэнне кваліфікацыі на падобных курсах: курсы па педагагічнай вымярэнні (тэставанні) В.С. Аванэсава, «Тэставыя асяроддзя і модульна-рэйтынгавыя сістэмы» (РІВШ). Пры чым, большую частку заняткаў на гэтых курсах праводзілі выкладчыкі гістарычнага факультэта, якія з'яўляюцца і сумяшчальнікамі ў РІВШ.

Члены Вучэбна-метадычнай камісіі прымалі ўдзел у міжнародных і рэспубліканскіх навукова-метадычных канферэнцыях, выступалі па праблемах арганізацыі навучальнага працэсу на нашым факультэце перад выкладчыкамі ВНУ і іх выступы выклікалі вялікую цікавасць.

Вучэбна-метадычная камісія ў сваёй працы зыходзіць з таго, што для эфектыўнага ажыццяўлення кіруемай самастойнай работы студэнтаў галоўную ўвагу варта надаваць на наступныя вектары, без якіх немагчыма яе ўкараненне:

1) прафесійна-псіхалагічная гатоўнасць прафесарска-выкладчыцкага складу;
2) адпаведная падрыхтаванасць (у тым ліку псіхалагічная гатоўнасць) студэнтаў;
3) арганізацыйна-метадычнае забеспячэнне;
4) вучэбна-метадычнае забеспячэнне;
5) нарматыўна-прававая база.

Вучэбна-метадычнай камісіяй факультэта былі вызначаны асноўныя формы СРС і формы яе кантролю. Былі рэкамендаваныя наступныя формы самастойнай работы студэнтаў:

падрыхтоўка да лекцый, семінарскіх, практычных і лабараторных заняткаў;
рэферыраванне, анатаванне, канспектаванне артыкулаў, манаграфій або іх асобных кіраўнікоў;
вывучэнне і канспектаванне навучальных дапаможнікаў, хрэстаматый і зборнікаў дакументаў;
вывучэнне тэм і праблем, не выносяцца на лекцыі і семінарскія заняткі;
выкананне кантрольных работ;
напісанне тэматычных дакладаў, рэфератаў і эсэ;
удзел у складанні тэстаў;
выкананне даследчых і творчых заданняў;
складанне бібліяграфіі і рэферыраванне па зададзенай тэме;
стварэнне карт, графікаў і іншых наглядных дапаможнікаў;
мультымедыйнае праектаванне;
падрыхтоўка тэматычных прэзентацый;
«метад праектаў" і інш.

У якасці формаў кантролю самастойнай працы студэнтаў на факультэце выкарыстоўваюцца наступныя: выніковыя семестравых залікі і экзамены; прамежкавыя залікі; калоквіумы; тэставанне; індывідуальныя гутаркі і кансультацыі з выкладчыкам; праверка рэфератаў і пісьмовых дакладаў; праверка пісьмовых справаздач; правядзенне групавых пісьмовых кантрольных работ з іх праверкай; праверка канспектаў практычных заняткаў, крыніц, манаграфій і артыкулаў; запаўненне контурных карт па пэўных заданнях; праверка электроннай асабістай папкі студэнта; складанне сінхранічных табліц; абмеркаванне дакладаў і інш.

Арганізацыя кіруемай самастойнай працы студэнтаў немагчымая без якаснага вучэбна-метадычнага забеспячэння. Пры арганізацыі і правядзенні кантролю самастойнай працы студэнтаў БДУ аб'ём гадзін на лекцыйныя, семінарскія, практычныя і лабараторныя заняткі плануецца паступова знізіць да 30%. Усё гэта залежыць ад забяспечанасці вучэбнага працэсу вучэбна-метадычнай літаратурай: падручнікамі, вучэбнымі дапаможнікамі, курсамі лекцый, хрэстаматый, вучэбна-метадычнымі комплексамі як выдадзеныя, так і ў электронным выглядзе.

На факультэце яшчэ ў 2002 г. было прынята рашэнне аб суадносінах паміж вучэбна-метадычнай базай дысцыпліны і доляй зніжэння лекцыйных, семінарскіх, практычных і лабараторных заняткаў, а адпаведна і доляй павелічэння кантралюемай самастойнай работы. Прадугледжваецца, што пры наяўнасці канспекта лекцый колькасць гадзін на лекцыйныя, семінарскія, практычныя і лабараторныя заняткі скарачаецца на 5%, курса лекцый - на 10-15%, падручнікаў - на 15-20%, аўтарскага падручніка з грыфам, апублікаванага або электроннага вучэбна- метадычнага комплексу - да 30%.

У стварэнні вучэбна-метадычнай базы на факультэце зроблена нямала: выдадзены падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі РБ, навучальныя дапаможнікі, вучэбна-метадычныя комплексы. Можна сказаць, што амаль усе навучальныя дысцыпліны, якія вывучаюцца на 1-4 курсах, забяспечаны калі не выдадзенымі вучэбна-метадычнымі матэрыяламі, то электроннымі версіямі, якія захоўваюцца на серверы факультэта. Выкладчыкамі факультэта падрыхтавалі канспекты лекцый для студэнтаў 1-2 курсаў, калі па чытэльнай дысцыпліне няма апублікаваных падручнікаў, курсаў лекцый або навучальных дапаможнікаў. Першы зборнік канспектаў лекцый, падрыхтаваны з дапамогай Вучэбна-метадычнай камісіі, здадзены ў друк.

Яндекс.Метрика